Storbritanniens største barkæde hæver priserne i travle tidspunkter

For at håndtere øgede omkostninger hæver Stonegate Group priserne, når barerne er mest fyldt op.
Øl på en lang række britiske barer bliver fremover dyrere på travle tidspunkter. Foto: Frank Augstein/AP/Ritzau Scanpix
Øl på en lang række britiske barer bliver fremover dyrere på travle tidspunkter. Foto: Frank Augstein/AP/Ritzau Scanpix

Stonegate Group, der er Storbritanniens største barkæde vil hæve priserne med 0,2 pund – svarende til i omkring 1,8 kr. - når der er travlest, for at håndtere stigende priser på barerne.

Det skriver BBC

Prisstigningerne er allerede indført på enkelte barer og de ”dynamiske priser” skal udrulles på i alt ca. 800 ud af 4.000 barer i koncernen, der bl.a. ejer barkæderne Slug & Lettuce og Yates’s.

Det er ikke første gang, at Stonegate Group har indført lignende prisstigninger. Ifølge BBC indførte barkoncernen en stigning på 0,5 pund under de sidste to vm-slutrunder i fodbold, hvor barerne typisk er godt fyldte. 

Den aktuelle stigning kommer grundet øgede omkostninger på barerne, hvor energipriser og et steget behov for øget sikkerhed spiller ind. Prisstigningerne vil være i aftentimerne og i weekender, udtaler Stonegate Group.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter