Trods dårligt salg ser schweizisk fødevarekoncern masser af plantevækst forude

Et af Europas store fødevarekoncern har oplevet en stagnation indenfor plantebaserede produkter i 2023. Men flere lyspunkter viser sig forude. 
Foto: Likemeat Nordic Pr
Foto: Likemeat Nordic Pr

Schweiziske Oriors plantebaserede produkter tabte pusten i første halvår af 2023, viser det seneste regnskab. 

Koncernens salg steg på tværs af produkter 0,9 pct i første halvår af 2023. Men i den division, der dækker de plantebaserede produkter, faldt salget med 0,1 pct. Skylden skal ifølge adm. direktør i Oriors, Daniel Lutz, findes i, at det britiske marked var særdeles skuffende. 

Det skriver mediet Justfood

Det giver dog hverken sved på panden eller dystre meldinger, lyder det fra Daniel Lutz. Han mener tværtimod, at kategorien stadig har masser af potentiale. 

”Vi er fortsat fuldt overbeviste om den fremtidige levedygtighed og vækstpotentiale og ser den nuværende udvikling som et midlertidigt bjørnemarked. Hovedårsagen til mit udsagn ligger i, at flere og flere mennesker er engagerede i en flexitar diæt,” siger han 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter