Nestle hæver omsætningen for første halvår af 2023 med 8,7 pct. målt mod første halvår af 2022.
Det skriver mediet Foodbev.com.
Det får selskabet, der målt på global omsætning er verdens største fødevareselskab, til at hæve forventningerne til regnskabet for det fulde 2023.
Konkret lander halvårets omsætning på 46,3 mia. schweizerfranc svarende til 359,7 mia. kr.
Omsætningen stiger som en konsekvens af hævede priser på Nestlés mange produkter på et gennemsnit på 9,5 pct. Den reelle interne vækst faldt med 0,8 pct. målt mod første halvår af 2022.
Nestlé sælger en lang række fødevarer og kendte brands - Nescafé, Kitkat, Cerios m. fl.
Men det er en dyremadsforretningen, der bærer væksten i første halvår af 2023, særligt mærket Purina Petcare. Derudover har kaffesalget også påvirket tallene i regnskabet positivt.