Italienerne i Ferrero vil bejle til de amerikanske chokoladesultne forbrugere.
Salget af Kinderbrandet er allerede over de seneste fem år steget til 500 mio. dollars - 3,4 mia. kr. Nu er målet at ramme 1 mia. dollar - 6,97 mia. kr. Det skriver Bloomberg, der ikke nævner, hvor salget lå før for fem år siden.
Det skal ske ved at investere i åbningen af en ny chokoladefabrik samt et innovationscenter, og timingen er god netop nu, udtaler Catherine Bertrac, vicedirektør i den nordamerikanske division af Ferrero.
”Den nye generation af forbrugere har nogle andre forventninger. De forventer en anden oplevelse, en anden kvalitet, så at bringe Kinder mere i spil, der har en mere cremet og mælket tekstur, er en helt anden oplevelse end f.eks. Hershey”.
Ifølge en undersøgelse fra analytikerne i Euromonitor International har den amerikanske forbruger mere end dobbelt så stor appetit på chokolade, som stadig er en relativ billig snack.