Indisk leveringstjeneste viser vækst - nye kunder og ordrer strømmer til

Væksten skyldes en større efterspørgsel på levering af mad efter, at Indien indførte omfattende coronanedlukninger.
Foto: Francis Mascarenhas/REUTERS / X06596
Foto: Francis Mascarenhas/REUTERS / X06596
af ASGER SKOVDAL JEPSEN

Den indiske madleveringstjeneste Zomato oplevede i første kvartal af 2022 en vækst i omsætningen på 75 pct., idet nye kunder og ordrer strømmede til tjenesten, skriver Reuters.

Det totale antal af madleveringsordrer placeret på Zomatos platform steg med 77 pct. til 58,5 mia. rupier, svarende til 5,2 mia. danske kr., hvilket er en rekord for virksomheden. Samtidig handlede 15,7 mio. brugere i gennemsnit om måneden på platformen.

”Vi ser, at vores vækstbane er tilbage på sporet, og vi forudser ikke, at ”post-covid konsekvenser” længere vil påvirke vores vækstrate,” siger adm. direktør Deepinder Goyal.

Ifølge Reuters steg efterspørgslen på levering af mad i Indien - et marked, Zomato dominerer sammen med rivalen Swiggy - efter store dele af landet lukkede ned som følge af coronapandemien.

Siden børsnoteringen i 2021 har Zomato oplevet indtjeningstab, men samtidig en konsekvent stigning i ordrer, oplyser Reuters.

Leveringstjenester møder modstand i Holland

To hurtigtvoksende leveringstjenester efterforskes for forskelsbehandling

Tusindvis af restauranter boykotter indiske spiseapps: ”Store rabatter er en epidemi”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også