Rema-chefen går efter både at score kassen - og vælte branchen

Interview: Henrik Burkal, som står i spidsen for norskejede Rema 1000, erkender, at det kan virke lidt frelst som købmand at bruge deleøkonomi til at sætte fart i lokal onlinehandel.
Henrik Burkal, adm. direktør i Rema 1000 Danmark A/S. | Foto: Carsten Andreasen/Polfoto/Arkiv
Henrik Burkal, adm. direktør i Rema 1000 Danmark A/S. | Foto: Carsten Andreasen/Polfoto/Arkiv
AF JESPER OLESEN

Rema 1000, der markerer sig med vækst i et ellers presset dagligvaremarked, drives af købmænd med mål om at tjene penge. Alligevel har chefen for discountkæden, Henrik Burkal, ambitioner om - ud over endnu større overskud - at skille sig ud fra konkurrenterne. Nu sker det med en satsning på projektet Vigo, hvor kæden vil drive nethandel ved at lade danskerne handle ind for hinanden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også