Den sidste flaske er hårdt presset af inflationen

Vinselskabet, der opkøber og videresælger vin online, havde medvind under pandemien, men nu giver inflationen store udfordringer: ”Vi er begyndt at skære fuldstændig ind til benet.”
Foto: Joachim Ladefoged/ERH
Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Inflationen rammer vinselskabet Den sidste flaske så hårdt, at selskabet har måtte skære i antallet af medarbejdere og væk er alle risikable investeringer og udgifter. Det fortæller de to stiftere Julie Silverstein Hinchely og Tobias Hinchely til Børsen.

”Vi er begyndt at skære fuldstændig ind til benet,” siger Julie Silverstein Hinchely.

Hun fortæller videre, at Den sidste flaske stadig tjener penge, men omkostningerne er så høje, at det kan få hele bundlinjen til at forsvinde.

”Lige nu er det vigtigste for os bare at gå med livrem og seler. Vi holder os bare til at skære helt ind til benet, det er vores mindset. Vi må bare ikke tabe penge,” siger Jule Silverstein Hinchely.

Af seneste regnskab fremgår det, at Den sidste flaske havde en bundlinje på knap 200.000 kr. med en bruttofortjeneste på 3,2 mio. kr.

Meny får hver 10. krone i kassen fra vinsalg – ny webshop skal øge salget yderligere

Meny går ind på onlinemarkedet

Kapitalfond bag Rekom går i luften med kommende milliardfond

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter