FødevareWatch

Nu ændrer danskerne igen kaffevaner

Mens danskerne var hjemme under pandemien ændrede forbrugernes kaffevaner sig også. Nu viser de vaner sig på arbejdspladser, caféer og i foodservice, men adm. direktør i Lavazza Danmark ser en ”mellemperiode”, hvor danskerne snart vil skifte præferencer igen pga. af stigende inflation.

Adm. direktør for Lavazza Danmark Tom Faurschou kan endnu ikke se, at inflationen rykker ved danskernes kaffebehov. Men det kan ændre sig, medgiver ham. | Foto: PR/Lavazza

Selvom pengesedlerne i pungen bliver færre og færre i disse tider, ser Lavazza Danmarks adm. direktør, Tom Faurschou, ikke, at forbrugerne endnu har vendt sig væk fra den ”gode kaffeoplevelse.”

En af årsagerne er, at danskere elsker kaffe. Noget andet er, at pandemien ændrede ved forbrugernes vaner og forhold til kaffe.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ny rejeformand: Målet er at blive undværlig

PORTRÆT: Royal Greenlands nye bestyrelsesformand, Maliina Abelsen, bryder sig ikke om at drifte, men lever til gengæld for udvikling. Og så har hun aldrig haft nogen plan for sin karriere, men i stedet bare sprunget ud i tingene, når hun ikke har kunnet lade være.

Topchef forventer blød landing oven på rekordpriser

Omstændighederne er anderledes i dag med de rekordhøje mælkepriser end ved tidligere ekstraordinære opsving. Den buldrende inflation holder hånden under en voldsom opbremsning, vurderer mejerichef i Arla Foods.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier