Impossible Foods indleder asiatisk offensiv

Den amerikanske plantekødsproducent går nu ind i dagligvarehandlen i flere asiatiske storbyer. Strategien udgør en trædesten mod Østens største marked.
Foto: Lam Yik/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Lam Yik/Reuters/Ritzau Scanpix

Der står Hongkong og Singapore på de næste nåle, som amerikanske Impossible Foods sætter i globusen.

Ifølge nyhedsbureauet Reuters bruger producenten af plantekød ventetiden på en kinesisk godkendelse til at træde ind i de to markeder, hvor man har landet aftaler med lokale dagligvareoperatører.

Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder – HER!

I Kina er det planen at åbne en fabrik nær Shanghai. Her vil producenten etablere en komplet fødekæde med lokale kineiske råvarer og slutprodukter.

Mens Impossible Foods stadig venter på kinesisk entre har konkurrenterne fra Beyond Meat forlængst markeret sig på det store kinesiske marked. Her har man bl.a. et samarbejde med Starbucks, der har de plantebaserede produkter på menuen.

USA: Pandemi fremskynder skifte til kød-alternativer Starbucks indleder samarbejde med Beyond Meat Kinesisk planteselskab jagter ny kapital for at indtage hjemlandet 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter