Der skal nye arter i salgsporteføljen af produkter fra Royal Greenland.
Det mener man i hvert fald i selskabets britiske division, hvor man ifølge Undercurrent News, har planer om at tilbyde et langt bredere sortiment end tilfældet er i dag.
"Det er fokusskift, der skal skærpe opmærksomheden på andre arter. For det første sker det, fordi man har opdaget, at man i Storbritannien er helt ude af trit med virksomhedens øvrige strategi og kun har fokus på to arter. For det andet har rejepriserne lidt meget i de seneste tre år[...] Vi er nødt til at tilbyde andre arter for at fortsætte væksten," siger Royal Greenlands britiske direktør Randall Jennings til Undercurrent News med henvisning til, at man i dag kun har koldvandsrejer og torsk på salg i Storbritannien.
Udmeldingen kommer på et tidspunkt, hvor der er stor konkurrence blandt de britiske og europæiske producenter om at komme i spil som leverandører til detailkoncernerne, og hvor prisen er absolut afgørende.
Royal Greenland investerer i canadisk fiskevirksomhed
Stigende havtemperaturer går ud over rejefiskerne
Sådan vil Royal Greenland bruge sin kæmpe egenkapital