Arla satser på onlinesalg af sportsernæring

Proteinbarer og -pulver kan blive et helt nyt marked for mejerigiganten, som i første omgang tester herhjemme. Arla går efter milliard-salg.
Foto: /ritzau/Jens Dresling/
Foto: /ritzau/Jens Dresling/

Et helt nyt marked lurer for mejerigiganten Arla, som tester onlinesalg af proteinbarer og -pulver i Danmark.

Det skriver Børsen.

"Vi starter i Danmark pilot-salg af i alt syv forskellige produkter, og tanken er både at udvide sortimentet og at rulle ud i flere lande. Markedet for sportsernæring vokser stærkt, især online, og der er interessante indtjeningsmuligheder," siger Rasmus Calmann-Hinke, Arla-direktør med ansvar for koncernstrategi, til Børsen.

Salget af proteinbarer og -pulver bliver lanceret via mærket Renr.

Alene i Europa sælges årligt sportsernæring for omkring 10 mia. kr. Arlas mål er et salg i milliardstørrelsen i løbet af tre til fem år.

Asiatisk milliardær køber sig ind i australsk kødselskab

Arla lukker ostemejeri i Odense 

Arla sparker døren ind på nyt afrikansk marked 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også