FødevareWatch

Arla satser på onlinesalg af sportsernæring

Proteinbarer og -pulver kan blive et helt nyt marked for mejerigiganten, som i første omgang tester herhjemme. Arla går efter milliard-salg.

Foto: /ritzau/Jens Dresling/

Et helt nyt marked lurer for mejerigiganten Arla, som tester onlinesalg af proteinbarer og -pulver i Danmark.

Det skriver Børsen.

"Vi starter i Danmark pilot-salg af i alt syv forskellige produkter, og tanken er både at udvide sortimentet og at rulle ud i flere lande. Markedet for sportsernæring vokser stærkt, især online, og der er interessante indtjeningsmuligheder," siger Rasmus Calmann-Hinke, Arla-direktør med ansvar for koncernstrategi, til Børsen.

Salget af proteinbarer og -pulver bliver lanceret via mærket Renr.

Alene i Europa sælges årligt sportsernæring for omkring 10 mia. kr. Arlas mål er et salg i milliardstørrelsen i løbet af tre til fem år.

Asiatisk milliardær køber sig ind i australsk kødselskab

Arla lukker ostemejeri i Odense 

Arla sparker døren ind på nyt afrikansk marked 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier