Schweiziske Nestlé har købt en mindre andel i opstartsfirmaet Freshly, som blev oprettet i 2015 og leverer færdigretter til abonnenter.
Det har kostet chokoladegiganten 77 mio. dollar (511 mio. kr.) at få fat på den lille procent af selskabet.
Det skriver fagmediet foodbev.com.
Igennem Freshly forsøger Nestlé at få en bid af markedet for salg af færdigretter i USA til en estimeret værdi af 10 mia. dollar. svarende til omkring 66 mia. kr., skriver mediet.
"At få en position i Freshly giver os ikke kun adgang til det her vækstmarked, men det giver også gensidige fordele for begge virksomheder: Nestlé vil få synlighed i Freshly's analyseværktøjer, og dets yderst effektive distributionsnetværk, mens Freshly vil drage fordel af vores forsknings og udviklingsafdeling samt ekspertise inden for ernæring," udtaler adm. direktør for Nestlé USA Paul Grimwood i en pressemeddelelse.
Nestlé overvejer at sælge slikforretning fra i USA
Kitkat i catfight og kattepine over copycats
Nestlé og Danone indleder samarbejde