Nestlé bruger 500 millioner på bid af måltidsselskab

Den schweiziske slikkoncern har brugt en halv milliard på at få fat i en mindre andel af et amerikansk opstartsselskab.
Foto: Fabrice Coffrini/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Fabrice Coffrini/AP/POLFOTO/arkiv

Schweiziske Nestlé har købt en mindre andel i opstartsfirmaet Freshly, som blev oprettet i 2015 og leverer færdigretter til abonnenter.

Det har kostet chokoladegiganten 77 mio. dollar (511 mio. kr.) at få fat på den lille procent af selskabet.

Det skriver fagmediet foodbev.com.

Igennem Freshly forsøger Nestlé at få en bid af markedet for salg af færdigretter i USA til en estimeret værdi af 10 mia. dollar. svarende til omkring 66 mia. kr., skriver mediet.

"At få en position i Freshly giver os ikke kun adgang til det her vækstmarked, men det giver også gensidige fordele for begge virksomheder: Nestlé vil få synlighed i Freshly's analyseværktøjer, og dets yderst effektive distributionsnetværk, mens Freshly vil drage fordel af vores forsknings og udviklingsafdeling samt ekspertise inden for ernæring," udtaler adm. direktør for Nestlé USA Paul Grimwood i en pressemeddelelse.

Nestlé overvejer at sælge slikforretning fra i USA

Kitkat i catfight og kattepine over copycats

Nestlé og Danone indleder samarbejde

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også