Just Eat: Take-out-kunder bruger flere penge når de handler online

Den danske direktør i vækstforretningen Just Eat fortæller til Børsen, hvad der ligger til grund for, at take-out-aktøren fortsætter med at vokse.
Foto: Ritzau Scanpix/Emil Ryge Christoffersen
Foto: Ritzau Scanpix/Emil Ryge Christoffersen

Antallet af historier om væksten i online-butikken Just Eat, der er store på markedet for onlinebestillinger af mad, er efterhånden rigtig mange.

Til Børsen fortæller den danske direktør, Carsten Boldt, om nogle af de vækstmuligheder, der ligger i at få forbrugere til at gribe til appen og hjemmesiden, når de skal bestille mad, i stedet for at ringe til den lokale pizzamand.

"Udover at vi øger restauranternes omsætning og ordreantal, så er ordrens værdi også større gennemsnitligt, når man bestiller take-out online i stedet for på telefonen, fordi man bliver præsenteret for flere muligheder for ekstra køb og bliver inspireret til at prøve nye ting," siger Carsten Boldt.

Just Eat er i dag tilstede i 14 lande.

Europæiske aktier: Just Eat sprang op i ellers pessimistisk marked

Just Eat næsten fordobler indtjeningen og lover fortsat vækst

Just-Eat sender én mia af sted til danske restauranter

Hungry.dk køber sig ind i aarhusiansk startup

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også