Arla vil hive det økologiske salg op af fryseren

Salget af økologisk mælk går ikke godt nok, fastslår Arlas direktør, der vil lægge 50 pct. til det økologiske salg over de kommende tre år ved at udvide porteføljen.
Foto: Michael Mottlau/POLFOTO/arkiv
Foto: Michael Mottlau/POLFOTO/arkiv

Mejerikoncernen Arla vil øge salget af økologiske produkter med 50 pct. inden for de næste tre år. Derfor lancerer selskabet en ny strategi, der ikke mindst skal sikre, at det økologiske salg sker på en bredere vifte af produkter end hidtil, hvor omkring 95 pct. af omsætningen kommer fra mælk og smør. For her er salget stagneret trods danskernes generelle øgede køb af økologiske fødevarer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også