For et beløb svarende til små 12 mia. kr. vil restaurantkoncernen Restaurant Brands International Inc, der ejer Burger King and Tim Hortons fastfood-kæderne overtage Popeyes Louisiana Kitchen Inc.
Det skriver Reuters og henviser til flere unavngivne kilder med kendskab til sagen.
Med overtagelsen af de i alt 2000 Popeyes-restauranter, som har opnået succes gennem fokus på Louisiana-inspireret friturestegt kylling, har Restaurant Brands International Inc angiveligt planer om at tage kæden med uden for det nordamerikanske marked.
I ejerkredsen bag Restaurant Brands International Inc finder man kapitalfonden 3G Capital, som i de seneste dage skuffede har måttet indse, at fondens største aktiv, konglomeratet Kraft Heinz, ikke var i stand til at lægge et bud på Frisko- og Knorr-ejerne Unilever, som var interessant for ejerne. Buddet var på 143 mia. dollars.
Med den mulige overtagelse af Popeyes Louisiana Kitchen Inc kan 3G Capital, der ejer 43 pct. af Restaurant Brands International Inc, få lidt tiltrængt oprejsning, skriver Reuters.
Kyllinge-markedet udgør omkring 10 pct. af det samlede amerikanske fastfood-marked. Popeyes-restauranterne har en mindre del af det marked, der ledes af brands som KFC og Chick-fil-A.
Nye produkter sikrer overskud for Burger King-ejer
Burger King indgår stor russisk aftale med Miratorg
Burger King kridter skoene til indtog i Bangladesh
Amerikanske kæder starter burgerkrig i Danmark