Scandic Food vil skrue op for marmeladen i Kina

Scandic Food, der står bag brands som Svansø og Skælskør Frugtplantage, vil øge indsatsen i Østen.

Scandic Food deltog i november i en fødevaremesse i Shanghai i det sydlige Kina. Her var formålet i høj grad at udbrede kendskabet til selskabet marmeladeprodukter.

Det skriver Fyens Stiftstidende.

"Det er en ren kinesisk messe. Der er ikke ret mange internationale aktører, og vi koncentrerer os om det sydlige Kina, for nordpå ved kineserne ikke, hvad marmelade er. Og det vil koste alt for meget tid og kræfter at begynde på det," siger selskabets eksportdirektør Jesper Kelly Innes.

Han fortæller desuden, at det kinesiske marked er utrolig svært, fordi det kræver et langt, sejt træk at få momentum, blandt andet fordi kendskabet til markedet er meget lokalt.

Brødrene Torben og Allan Christensen er tredje generation i familievirksomheden, og de står står i spidsen for Scandic Food A/S. Generelt vil brødrene gerne være sparsom med oplysninger om forretningstal, men Torben Christensen vedkender dog over for Fyens Stiftstidende, at den seneste årlige omsætning i gruppen på 1,3 mia. kr., et overskud på 32,8 mio. kr., og en soliditetsgrad, der ligger over 50.

Scanic Food eksporterer fødevarer til 75 lande over hele verden.

Efter ti år har Svansø-ejere fået hul på USA

Velhavende kinesere er brændt varme på danske fødevarer

Økologiselskaber drager til Dubai

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også