FødevareWatch

Boom i måltidskasser til travle familier

I løbet af en uge får op mod 400.000 forbrugere et måltid tilberedt fra en kasse med alle råvarer. Konceptet rammer lige ind i tidsånden, fordi det sparer tid med god samvittighed.

Aarstiderne vil gerne finde nye smagsoplevelser til måltidskasserne. Her er Søren Ejlersen på jagt i kålmarken. | Foto: Michael Drost-Hansen/JP

Måltidskasser leveret til døren er på få år blevet et kæmpehit i danske familier. De største leverandører har alle solid tocifret vækst, og hver uge serveres op mod 400.000 måltider tilberedt efter præcise opskrifter og nøje afmålte ingredienser.

Omfanget er fordoblet på få år. Fremgangen er markant, og omsætningen i branchen nærmer sig en milliard kr. Markedet for måltider i kasser er nu så stort, at dagligvaregiganten Coop inden årets udgang lancerer sin egen løsning for at få del i væksten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier