Økologisk chokoladeproducent skifter navn

Chokoladeproducenten Woodshade Organics skifter navn til Mols Organic. Det nye selskab har en målsætning om 40 -50 mio. kr. i eksportomsætning i løbet af fem år.
Aksel Rømer står i spidsen for omlægningen fra Woodshade Organics til Mols Organic. Under det nye navn har Mols-virksomheden en ambition om at øge eksporten af økologisk konfekture til 50 mio. kr. årligt.
Aksel Rømer står i spidsen for omlægningen fra Woodshade Organics til Mols Organic. Under det nye navn har Mols-virksomheden en ambition om at øge eksporten af økologisk konfekture til 50 mio. kr. årligt.

På den verdenskendte fødevaremesse Sial i Paris, der blev afholdt i Paris i oktober 2016, havde Rømer-familien, der står bag det økologiske Ørbæk Bryggeri på Sydfyn, et nyt produkt med. Mols Organic hed konceptet, som skulle testes.

Det har tilsyneladende været en succes, og nu har selskabet ændret sit økologiske chokolade-mærke Woodshade Organics til Mols Organic. Det er et signal om en ny kurs, der fremover vil tage udgangspunkt i eksport til det europæiske gourmet-segment, melder selskabet i en pressemeddelelse.

"Som Woodshade har vi især fokuseret på det danske marked; men de seneste år har vi også haft vis eksport til Norge, Sverige, Tyskland og Holland. Nu skifter virksomheden navn til Mols Organic, og vi har som målsætning sat 40 -50 mio. kr. i eksportomsætning i løbet af fem år," fortæller direktør Aksel Rømer.

"Det er en ambitiøs plan, men det er sundt for en virksomhed at have en klar målsætning og en drøm. Vi ved godt, at vejen er lang og belagt med brosten, men for os er det netop det, som er drivmidlet og motivationen," tilføjer Aksel Rømer.

Virksomhedens nye strategi går ikke kun ud på at øge eksporten markant; sigtet bliver også lagt om i forhold til kundesegmentet i de enkelte lande.

"Woodshade-produkterne er især blevet solgt til meget økologisk orienterede forbrugere gennem dagligvarehandelen og specialbutikker. Nu vil vi mere gå efter gourmet- og luksusmarkedet med salgskanaler som vinforretninger og eksklusive blomster- og gavehandlere. Der drejer det sig mere om kvalitet og produkternes gode historie, og vi kan og skal ikke konkurrere på prisen," forklarer Aksel Rømer.

Woodshade-brandet vil dog fortsat eksistere, men de nuværende cirka 60 Woodshade-produktnumre vil blive skåret ned til de 10 - 15 mest sælgende.

Mols Organic-produkterne skal fremstilles i landsbyen Vrinners på Mols, hvor også Woodshade-sortimentet og energibarer til forskellige brands produceres.

Virksomheden beskæftiger fast otte medarbejdere og over dobbelt så mange i travle perioder.

Ørbæk Bryggeri vil redde chokoladefabrik

Økologisk whisky sætter farten op i succesfuldt bryghus på Fyn

Naturfrisk flyver derudad på eksportmarkederne

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også