Butlers Choice: Fokus på premium kan ændre udfordrende private label-marked

Kerteminde-virksomheden Butlers Choice, der handler internationalt med seafood, is og brød, ser kundernes og kædernes ønske om high-end-produkter som en vej ud af den meget prisfokuserede tendens, der eksisterer i private label-markedet.
Butler's Choice | Foto: Jens Dreisling/Ritzau Scanpix
Butler's Choice | Foto: Jens Dreisling/Ritzau Scanpix

Det kan være svært at tjene penge i den danske fødevaresektor, hvis man vil gøre det gennem levering til de efterhånden mange private label-brands, som detailkoncernerne har under deres paraplyer. Gennem de mange tenders, som koncernerne afholder for at få producenterne til at byde ind med de billigste tilbud på alt fra gulerødder til brød og kaffe, holdes priserne nede på et minimum.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også