Forbrugere vil have mere nicheøkologi

Det skal ikke bare være økologisk, det skal også være biodynamisk. Salget af den særlige kategori af føde- og drikkevarer er steget siden 2010, fortæller biodynamisk mejeri.

Den danske omsætning på biodynamiske varer var i 2015 på ca. 60 mio. kr. Det er en stigning på 55 pct. set fra 2010 til 2015.

Oplysningerne kommer fra mejeribestyreren, Leif Friis Jørgensen, i Naturmælk, som lever af at producere bl.a. biodynamisk mælk.

Det skriver Berlignske.

I tallene er salget fra torvehandel, restauranter og gåde ikke medregnet, hvor man ellers også har oplevet en stigning i efterspørgslen. Sammenholdt med det samlede salg af økologi er bionymaik stadig en miniput. Alene i 2014 blev der solgt for 6,2 mia. kr. økologi i de danske supermarkeder, skriver avisen.

Nicheøkologer oplever vækst i salget

Her går vinsektoren på jagt efter vækst

Økologisk mejeriproducent køber op i Nordtyskland

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også