Alternativ finansiering er et uudnyttet potentiale i fødevaresektoren

Fødevarebranchen er så småt ved at få øjnene op for alternative finansieringsmetoder. Ciderproducenterne Æblerov har f.eks. benyttet sig af crowdfunding. Finansieringsmetodernes potentiale er dog langt fra udnyttet, mener to store fonde.
Christopher Melin og Morten Sylvest Noer er de to iværksættere bag cidervirksomheden Æblerov. | Foto: Martin Lehmann/Polfoto/Arkiv
Christopher Melin og Morten Sylvest Noer er de to iværksættere bag cidervirksomheden Æblerov. | Foto: Martin Lehmann/Polfoto/Arkiv

Booomerang og Kickstarter er to forholdsvis nye ord i finansverdenens ordforråd. De dækker over crowdfunding-platforme, hvor privatpersoner, iværksættere og virksomheder kan få finansieret deres projekter - hvis de altså kan få den helt almindelige dansker med på idéen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også