Nestlé sælger ud af sin italienske slikpose

Schweiziske Nestlé har frasolgt en god håndfuld af sine konfekture-brands på det italienske marked som led i selskabet plan om at gøre et andet italiensk slikmærke til et globalt brand.
Foto: Nestlé/PR
Foto: Nestlé/PR

Den schweiziske fødevarekoncern Nestlé har indgået en aftale om at frasælge seks brands fra sin portefølje af konfektureprodukter på det italienske marked.

Det skriver Food Navigator.

Det drejer sig om mærkerne Rossana, Fondenti, Glacia, Fruttallegre, Lemoncella og Spicchi, og køberen er den italienske slikproducent Fida.

Prøv FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt

Frasalget skal ses som et led in den plan, som schweizerne annoncerede for omtrent tre måneder siden, om at fokusere på opbygningen af konfekturebrandet Baci Perugina.

Dengang annoncerede Nestlé, at man havde igangsat en udviklingsplan for Baci Perugina, som skal ”styrke det ikoniske brand på den globale scene”. Der er til at begynde med blevet afsat 60 mio. euro (447,5 mio. kr.) til planen i de kommende tre år.

Ved samme lejlighed berettede den italienske avis Corriere della Sera, at Nestlé pønsede på at skille sig af med andre italienske slikmærker, og det har altså vist sig at holde stik.

Der meldes ikke noget om, hvor meget frasalget indbringer den schweiziske storkoncern.

Nestlé retter fokus mod italiensk chokolade

Nestlé lukker milliardhandel i Storbritannien

Rusland spænder ben for chokoladeindustrien

Rygter om gigantisk chokolade-fusion

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter