Den schweiziske fødevarekoncern Nestlé har indgået en aftale om at frasælge seks brands fra sin portefølje af konfektureprodukter på det italienske marked.
Det skriver Food Navigator.
Det drejer sig om mærkerne Rossana, Fondenti, Glacia, Fruttallegre, Lemoncella og Spicchi, og køberen er den italienske slikproducent Fida.
Prøv FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
Frasalget skal ses som et led in den plan, som schweizerne annoncerede for omtrent tre måneder siden, om at fokusere på opbygningen af konfekturebrandet Baci Perugina.
Dengang annoncerede Nestlé, at man havde igangsat en udviklingsplan for Baci Perugina, som skal ”styrke det ikoniske brand på den globale scene”. Der er til at begynde med blevet afsat 60 mio. euro (447,5 mio. kr.) til planen i de kommende tre år.
Ved samme lejlighed berettede den italienske avis Corriere della Sera, at Nestlé pønsede på at skille sig af med andre italienske slikmærker, og det har altså vist sig at holde stik.
Der meldes ikke noget om, hvor meget frasalget indbringer den schweiziske storkoncern.
Nestlé retter fokus mod italiensk chokolade
Nestlé lukker milliardhandel i Storbritannien
Rusland spænder ben for chokoladeindustrien
Rygter om gigantisk chokolade-fusion