FødevareWatch

Minister blæser til kamp for danske fødevarer i Kina

Udenrigsministeren Kristian Jensen (V) vil sætte skub i e-salget af danske fødevarer i Kina. Det skal ske via fælles danske platforme på de vigtigste e-handelsplatforme som Alibaba og Tmall Global.

"Kina er en digital forbrugsøkonomi – en "mobile-first-economy," og det er her kineserne orienterer sig, som det første. E-handel driver i dag ca. 42 pct. af den totale forbrugsvækst i Kina," sådan skriver Kristian Jensen, om, hvorfor danske fødevarervirksomheder skal se mod de online horisonter i Kina. | Foto: /ritzau/Jens Henrik Haugaard/Arkiv

Udenrigsministeriet arbejder benhårdt på at skabe en dansk brandingplatform i Kina, der skal sætte skub i onlinesalget af blandt andet danske fødevarer.

Det oplyser udenrigsminister Kristian Jensen (V) efter, at FødevareWatch onsdag i et eksklusivt interview med Alibaba kunne fortælle, at den gigantiske kinesiske e-handelsplatform med over 423 mio. aktive brugere, direkte efterspørger danske fødevarer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier