Som ny såkaldt Group Creative Head i BC Hospitality Group, der driver hotellerne Bella Sky, Marriot og Crowne Plaza Copenhagen Towers vil Thorsten Schmidt, der tidligere er blevet kåret som årets kok, forandre hotelkøkkenerne og tilgangen til bæredygtighed.
Til Børsen betegner han arbejdet i hotellernes køkken, som en god mellemting mellem en stor restaurantkæde og en lille ambitiøs restaurant.
"I store kæder er det ofte en overordnet strategi, du skal følge. Her får jeg frie hænder. Det utroligt spændende ved det her projekt er, at der i koncernen er fokus på bæredygtighed. Vi kommer til at tage hele dyr hjem og lave en plan over, hvordan vi bruger hele dyret. Jeg får mulighed for at påvirke leverandørlinjen, hvor jeg f.eks. kan ringe til Emmerys og spørge, om vi skal udvikle noget brød sammen. Det kan jeg ikke på små restauranter," siger Thorsten Schmidt til avisen.
Som målsætning for de tre restauranter på de tre hoteller har Thorsten Schmidt, at gæsterne får lyst til at komme dag efter dag, og at de vælger restauranten i stedet for taxaen ind til byens tilbud.
Samarbejdet blev lanceret tilbage i december, men er nu for alvor ved at tage form.
”Med hånden på hjertet, så må vi nok indrømme, at hotelrestauranter generelt set sjældent hæver sig over middelmådigheden. Samtidig er der sket en mindre revolution blandt landets restauranter, hvor kvaliteten og servicen er hævet betragteligt gennem de senere år, men hotelrestauranterne er sjældent med i denne udvikling. Det laver vi nu om på, på vores 3 hoteller, hvor vi over de næste 16 måneder vil udvikle og investere millioner i 4 nye restaurantkoncepter i samarbejde med Thorsten Schmidt," sagde Allan L. Agerholm, adm. direktør i BC Hospitality Group A/S kort før nytår.
Hotel hyrer tidligere Meyer-chef til event-satsning
Hotelkæde satser på catering-marked
Økologi er på fremmarch i foodservice