Orkla, som har en række mærkevareselskaber i Danmark som Kims, Den Gamle Fabrik og Beauvais, har haft et solidt første halvår af 2015.
Kæmpekoncernen har i løbet af årets første seks måneder omsat for 15,25 mia. norske kroner mod 14,2 mia. i samme periode sidste år. Brudt ned på kvartaler har omsætningen i andet kvartal 2015 været ca. 500 mio. kr. højere end tilsvarende periode i 2014. Mærkevareområdet som dækker Foods, Confectionary & Snacks, Home & Personal og Food Ingredients har haft en toplinjevækst på 2,3 pct. med fremgang i alle forretningsområderne på nær Home & Personal.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app