FødevareWatch

Orkla ser tilbage på solidt halvår

Den norske fødevaregigant Orkla hæver overliggeren i første halvår. Både omsætning og bundlinje er styrket i et hårdt marked.

Foto: Orkla/ PR

Orkla, som har en række mærkevareselskaber i Danmark som Kims, Den Gamle Fabrik og Beauvais, har haft et solidt første halvår af 2015.

Kæmpekoncernen har i løbet af årets første seks måneder omsat for 15,25 mia. norske kroner mod 14,2 mia. i samme periode sidste år. Brudt ned på kvartaler har omsætningen i andet kvartal 2015 været ca. 500 mio. kr. højere end tilsvarende periode i 2014. Mærkevareområdet som dækker Foods, Confectionary & Snacks, Home & Personal og Food Ingredients har haft en toplinjevækst på 2,3 pct. med fremgang i alle forretningsområderne på nær Home & Personal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier