FødevareWatch

Rynkeby snittede hundredvis af varenumre og høstede profit

Rynkeby var ved at køre fast i et vildnis i sortimentet. En grundig kølhaling og forenkling af hele produktionen skar et par hundrede varenumre væk og gjorde produktionen betydeligt mere effektiv.

Foto: Ida Munch/Jyllands-Posten

Rynkeby var i 2010 ved at fare vild i varenumre og varianter over juice og saft. 500 forskellige varenumre og mangel på totalt overblik blev det, der fik ledelsen til at springe på det smarte nye: Simplification.

"Projekt ”Vækst gennem forenkling” blev sat i gang i 2010, hvor vi havde nedlagt produktionen i Sverige og rykkede det hele til Ringe på Fyn. Vi ville gerne høste nogle synergieffekter, men det var faktisk ikke muligt, fordi vi havde så mange varenumre, omkring 500 fordelt på varesortimenter i Danmark, Sverige og Finland. Det pressede os til at strømline," forklarer Lars Petersen, direktør og ansvarlig for produktionen og forsyningskæden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier