FødevareWatch

Dr. Oetker effektiviserer sig til vækst

I et faldende marked har Dr. Oetker holdt skansen ved at effektivisere sin markedsføring. Tunge investeringer i særligt ét produkt vil dog give et lavere resultat i 2015, forudser direktøren.

Vaniljesukker, frosne pizzaer og blomster til dekoration af cup cakes. Mange kender Dr. Oetkers navn fra den danske detailhandel, og i januar satte selskabets danske afdeling kræfterne ind på lanceringen af endnu et nyt produkt, nemlig pizzaburgeren.

”Vi introducerede den i januar, og det er gået over al forventning. Den kommer til at betyde meget for os i 2015. Vi introducerede den i Tyskland sidste år, og grunden til at vi måtte vente med at introducere den i Danmark, er fordi vi simpelthen ikke havde kapacitet nok til andre lande udover Tyskland, da vi først var startet op der,” siger adm. direktør Georg Parsbo til FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier