FødevareWatch

AAK vokser gennem strategiske opkøb

2014 var et omvæltningens år i madoliekoncernen AAK, der efter implementeringen af en aggressiv 2016-strategi tager et forsigtigt kig ind i det kommende regnskabsår.

Foto: PR

Den dansk-svenske madolieproducent AAK, der indtil sidste sommer hed AarhusKarlshamn, og som i sidste uge meddelte, at man har frasolgt de sidste aktiviteter på havnen i Aarhus fra, har i det seneste år været igennem store forandringer.

Som ventet leverede selskabet tidligere i år et regnskab med stor toplinjevækst på knap 1,3 mia. SEK til en samlet koncernomsætning på 17,8 mia. SEK - svarende til ca. 14,2 mia. DKK. Væksten var ventet, fordi 2014 har været endnu et år med store investeringer i AAK, og fremgangen skyldes blandt andet opkøbet af den belgiske fedtproducent CSM Benelux og Fanagra i Colombia.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier