Novozymes skruer op for innovation til kinesisk marked

Efter et 2014, hvor særligt det kinesiske marked for stivelse drillede enzymgiganten Novozymes, vil selskabet nu øge innovationsindsatsen i det store østlige land.
Foto: ERTMANN CATHRINE
Foto: ERTMANN CATHRINE

Da Novozymes i starten af året præsenterede regnskab for 2014, var det blandt andet fortællingen om et år, hvor det kinesiske marked for stivelse var i bakgear.

For at få markedet Kina tilbage på sporet vil man nu designe og udvikle produkter fra bunden af til den kinesiske forbruger.

Det skriver Børsen.

”Fremadrettet må vi omstille os, så vi kan levere innovation til den kinesiske middelklasse,” siger adm. direktør Peder Holk Nielsen til avisen.

Priser på majs, der i 2014 var intet indre end tre gange verdensmarkedsprisen som følge af, at man ikke ville øge importen af majs, fik konsekvenser for Novozymes i form af et utilfredsstillende salg. 

Novozymes-direktør: Kina har drillet os i 2014

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter