FødevareWatch

Irma-chef: Branchen bør satse på 20 procent økologi

Detailhandlen bør have et fælles delmål om at hæve den økologiske andel til en femtedel af markedet inden for de næste par år, mener kædedirektør Jesper Uggerhøj.

Foto: Sisse Dupont/Polfoto/Arkiv

Danskerne køber flere økologiske dagligvarer end noget andet folkefærd. Trods det udgør det økologiske salg fortsat kun otte pct. af det samlede marked, og derfor er potentialet stort for den danske detailhandel.

Det virker til at være gået op for discountkæder og supermarkeder, der i den grad har skruet op for økologien det seneste år. Særligt siden årsskiftet har kæderne intensiveret kampen om kunderne med tilbud på alt fra økologisk oksekød til biodynamisk juice.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier