FødevareWatch

Irma-chef: Branchen bør satse på 20 procent økologi

Detailhandlen bør have et fælles delmål om at hæve den økologiske andel til en femtedel af markedet inden for de næste par år, mener kædedirektør Jesper Uggerhøj.

Foto: Sisse Dupont/Polfoto/Arkiv

Danskerne køber flere økologiske dagligvarer end noget andet folkefærd. Trods det udgør det økologiske salg fortsat kun otte pct. af det samlede marked, og derfor er potentialet stort for den danske detailhandel.

Det virker til at være gået op for discountkæder og supermarkeder, der i den grad har skruet op for økologien det seneste år. Særligt siden årsskiftet har kæderne intensiveret kampen om kunderne med tilbud på alt fra økologisk oksekød til biodynamisk juice.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier