
Forbrugere i Asien skal være med til at bringe danske og nordeuropæiske mælkebønder ud af den aktuelle økonomiske krise. Arla Foods skruer massivt op for satsningen på salg af mejerivarer i den del af verden. Og samtidig øger Arla netop nu salget i Mellemøsten.
Mejerikoncernen har lanceret nøgletal for udviklingen i 2014, der viser rekord - målt i omsætning og indtjening. Det sker samtidig med, at den globale mælkepris siden sommeren 2014 har taget styrtdyk og sendt afregningen til mælkeproducenterne i bund. Det gælder også for Arla Foods, der ejes af 13.500 mælkebønder i syv nordeuropæiske lande – her af 3.200 i Danmark.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app