FødevareWatch

Milliardopkøb skaber ny morgenmadsgigant

To af udfordrerne til General Mills og Kellogg på det amerikanske morgenmadsmarked slår sig nu sammen i en milliardstor fusion.

Foto: Colourbox

Den amerikanske koncern Post Foods bliver nu endnu større og gør klar til at tage kampen op med markedslederne General Mills, Kellogg og PepsiCo på det amerikanske marked for morgenmadsprodukter.

Post Holdings – holdingselskabet, der ejer Post Foods – annoncerer således, at man har indgået en aftale om at opkøbe rivalen MOM Brands for 1,15 mia. dollars eller godt 7,5 mia. kr. Ifølge Post vil opkøbet af den privatejede rival give det fusionerede selskab en andel på 18 pct. af det amerikanske marked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier