FødevareWatch

Nytårstorsken gisper efter vejret

Nytårstorskens popularitet er ikke, hvad den har været. Fisken må vige pladsen for bl.a. oksekød.

Foto: POLFOTO

Danskerne har ikke de samme ufravigelige traditioner for nytårsmiddagen, som de har for julemiddagen. Det går ud over den ellers traditionelle nytårstorsk.

Det viser en undersøgelse, som bilka.dk har lavet.

4 pct. af de mere end 11.000 deltagere har således tænkt sig at spise torsk nytårsaften. 15 pct. vil servere fisk eller skaldyr som hovedret, mens 49 pct. forventer af servere oksekød og 15 pct. svinekød. 4 pct. forventer at spise lam.

I undersøgelsens svar tegner der sig et billede af regionale forskelle. 27 pct. af de adspurgte i Region Syddanmark skal således have kålpølser og 30 pct. hamburgeryg. Til sammenligning ligger de tilsvarende procentsatser på 1 og 4 i Region Hovedstaden.

29 pct. af danskerne har en tilbagevendende nytårsmenu år efter år.

Amanda øger markedsandele i faldende fiskemarked

Thailandsk fiskeselskab opkøber amerikansk rival

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier