FødevareWatch

Danske kvalitetskæder erobrer terræn

Flere danske restaurant- og fødevarekæder stormer frem for tiden. Det er ikke tilfældigt, at virksomheder som Løgismose og Claus Meyer har succes.

Foto: Finn Frandsen/Polfoto

Danske restaurant- og fødevarekæder er på vækstjagt som aldrig før. Og som man har set med nyheden om, at en amerikansk kapitalfond er på vej med 800 mio. kr. for at investere i Løgismoses og Claus Meyer madimperier, så er der efterhånden kommet pænt med penge i branchen, der stadig til tider er kendetegnet ved sine Vilde Vesten-karakteristika, men som også er blevet langt mere professionel end tidligere.

At pengene flyder nogenlunde gelinde ses også på det væld af kæder, som den danske restaurationsbranche har set knopskyde over de senere år og som bare fortsætter med at vokse. Det gælder f.eks. Joe & the Juice med 69 butikker i seks lande, Lagkagehuset med 35, eller Sticks'n'sushi med 12 og flere på vej i de tysktalende lande.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier