Danske kvalitetskæder erobrer terræn

Flere danske restaurant- og fødevarekæder stormer frem for tiden. Det er ikke tilfældigt, at virksomheder som Løgismose og Claus Meyer har succes.
Foto: Finn Frandsen/Polfoto
Foto: Finn Frandsen/Polfoto
AF JACOB BREJNEBØL KNUDSEN

Danske restaurant- og fødevarekæder er på vækstjagt som aldrig før. Og som man har set med nyheden om, at en amerikansk kapitalfond er på vej med 800 mio. kr. for at investere i Løgismoses og Claus Meyer madimperier, så er der efterhånden kommet pænt med penge i branchen, der stadig til tider er kendetegnet ved sine Vilde Vesten-karakteristika, men som også er blevet langt mere professionel end tidligere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter