
Danske restaurant- og fødevarekæder er på vækstjagt som aldrig før. Og som man har set med nyheden om, at en amerikansk kapitalfond er på vej med 800 mio. kr. for at investere i Løgismoses og Claus Meyer madimperier, så er der efterhånden kommet pænt med penge i branchen, der stadig til tider er kendetegnet ved sine Vilde Vesten-karakteristika, men som også er blevet langt mere professionel end tidligere.
At pengene flyder nogenlunde gelinde ses også på det væld af kæder, som den danske restaurationsbranche har set knopskyde over de senere år og som bare fortsætter med at vokse. Det gælder f.eks. Joe & the Juice med 69 butikker i seks lande, Lagkagehuset med 35, eller Sticks'n'sushi med 12 og flere på vej i de tysktalende lande.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app