Coops spanske paella med kæmperejer og sprøde grøntsager blev årets vinder i konkurrencen om årets Nøglehulsprodukt.
Nøglehulsmærket finder man på færdigpakkede produkter i dagligvarehandlen.
Den netop afsluttede konkurrence, er del af Fødevarestyrelsens kampagne ”Herrefedt,” som blandt andet støtter produktudviklingen af sundere udgaver af fastfood og færdigretter.
Sprød, sund og smagfuld ret
20 af de indstillede produkter nåede frem til dommernes ganer, og foran blandt andet Rugknækker fra Langelænder og Levevis Skyr yoghurt med vaniljesmag fra Dansk Supermarked, var det altså færdigudgaven af den spanske klassiker Paella, der snuppede 1. pladsen.
”Retten er hverken dansk eller lavet fra bunden hjemme i køkkenet. Men den udmærker sig ved at være både sprød, sund og smagfuld. Og så er den Nøglehulsmærket og dermed både fedtfattig og uden det høje saltindhold, der ofte forekommer i færdigretter,” lyder begrundelsen fra en af konkurrencens dommere, kontorchef i Fødevarestyrelsen Else Molander.
Discountkæde vinder nøglehulspris
Stor splittelse om Nøglehullet