Coops paella er årets Nøglehulsprodukt

Konkurrencen om årets Nøglehulsprodukt har fundet en vinder. Coops spanske paella med kæmperejer og sprøde grøntsager løb med æren.
Foto: PR
Foto: PR
AF FREDERIK NØRBY

Coops spanske paella med kæmperejer og sprøde grøntsager blev årets vinder i konkurrencen om årets Nøglehulsprodukt.

Nøglehulsmærket finder man på færdigpakkede produkter i dagligvarehandlen.

Den netop afsluttede konkurrence, er del af Fødevarestyrelsens kampagne ”Herrefedt,” som blandt andet støtter produktudviklingen af sundere udgaver af fastfood og færdigretter.

Sprød, sund og smagfuld ret

20 af de indstillede produkter nåede frem til dommernes ganer, og foran blandt andet Rugknækker fra Langelænder og Levevis Skyr yoghurt med vaniljesmag fra Dansk Supermarked, var det altså færdigudgaven af den spanske klassiker Paella, der snuppede 1. pladsen.

”Retten er hverken dansk eller lavet fra bunden hjemme i køkkenet. Men den udmærker sig ved at være både sprød, sund og smagfuld. Og så er den Nøglehulsmærket og dermed både fedtfattig og uden det høje saltindhold, der ofte forekommer i færdigretter,” lyder begrundelsen fra en af konkurrencens dommere, kontorchef i Fødevarestyrelsen Else Molander.

Discountkæde vinder nøglehulspris

Stor splittelse om Nøglehullet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu