FødevareWatch

Campbell skuffer markedet trods vækst

Den pressede, amerikanske fødevaregigant Campbell Soup Company har leveret vækst på både top og bundlinje i det seneste år. Men selskabets forventninger til det nye år skuffer både investorer og analytikere.

Campbell Soup Company, der er blandt de helt store aktører på det amerikanske fødevaremarked, har leveret vækst på både top- og bundlinje i sit seneste årsregnskab, som dog alligevel ikke formår at leve op til markedets forventninger.

Storkoncernen omsatte i finansåret 2014 for 8,27 mia. dollar mod 8,05 mia. dollar i 2013. Det er en fremgang på 2,7 pct. Det skyldes dog i nogen grad at det netop overståede regnskabsår havde 53 uger mod kun 52 uger i 2013. Tager man forbehold for den ekstra uge lyder udviklingen på endnu mere beskedne 1,1 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier