FødevareWatch

Iværksættere lader folk blande deres egen mysli

Tre tyske entreprenører har startet en virksomhed, hvor forbrugere selv kan blande deres egen mysli, og det har allerede vist sig at være en blomstrende forretning.

Foto: PR

Tre tyske iværksættere startede i 2005 virksomheden MyMuesli på et yderst beskedent budget.

Forretningsidéen var baseret på, at lade forbrugerne udvælge og blande deres egen mysli og morgenmadsprodukter ud fra en række ingredienser, og her små ti år senere har det udviklet sig til en ganske god forretning. Det fortæller medejer Hubertus Bessau til mediet bakeryandsnacks.com.

Hubertus Bessau startede virksomheden sammen med to universitetskammerater, fordi de så et behov for morgenmadsprodukter, der var tilpasset den individuelle forbrugers behov, ønsker og smag.

”Forbrugerne havde efterspurgt skræddersyede morgenmadsprodukter, der var tilpasset deres allergier, glutenintolerance, sundhedsbehov. Det var der vi kom ind i billedet,” siger han.

Selskabet startede som en simpel internetforretning, men har nu vokset sig til at være en virksomhed, som markedsfører sine produkter via en række kanaler med både en hjemmeside, fysisk butikker og endda et printkatalog.

På få år er forretningen gået fra at være varetaget af de tre grundlæggere til at beskæftige næsten 300 mand i Tyskland og Schweiz og have 12 fysiske butikker.

Kunderne kan udvælge deres skræddersyede produkter ud fra 80 forskellige ingredienser såsom frugt, korn, nødder og chokolade. Produkter kommer både i de velkendte morgenmadspakker med flere portioner, samt i små portionspakker på 85 gram.

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier