Øllingegaard til detailhandlen: Giv os mere spillerum

Detailbranchen er nødt til at give de mindre økoproducenter andre og bedre vilkår, end de giver de store. Det er i deres egen interesse, lyder det fra direktøren i Sjællands sidste økologiske mejeri Øllingegaard.
Foto: PR
Foto: PR

Mangfoldighed i produktsortimentet og et udbud af kvalitetsvarer er vigtigt for detailbranchen, hvis den vil tiltrække kunder. Med et vedvarende prispres på detailbranchens leverandører – store som små, økologiske som konventionelle – er det ikke underligt, at særligt de små økologiske producenter, som nødvendigvis leverer et dyrere produkt, kan blive tvunget til at sige nej til en ordre eller i sidste ende må dreje nøglen om. Sådan er meldingen fra direktør i Øllingegaard, Steen Jespersen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter