Arla Foods udvider sin portefølje med en chokolademælk i samarbejde med den globale konfekturekæmpe Mondelez International, som blandt andet står bag den populære chokoladebar Milka.
I første omgang lanceres chokolademælken i Tyskland, Østrig og Polen, hvor Milka er en af de førende aktører inden for chokolade, skriver Arla Foods i en pressemeddelelse.
Produktet ventes lanceret i juni 2024 og vil blive produceret på Arlas mejeri i Esbjerg.
Brandet Milka kan skabe brandgenkendelse og forbrugerloyalitet som kombineret med Arlas viden inden for mejeriinnovation og kvalitet kan sikre vækst i chokolademælk-kategorien, mener Arla Foods i pressemeddelelsen.
”Jeg er meget begejstret for at indgå et langsigtet strategisk partnerskab med Mondelez International og bringe velsmagende og eftertragtede produkter til vores forbrugere. Milka er et elsket mærke, og jeg ved, at vi har produktions-, kommercielle og marketingmæssige kompetencer til at tage det til næste niveau, hvorfor vores ambition er klar: Vi ønsker at opnå første- eller andenpladsen på vores lanceringmarkeder”, siger Patrik Hansson, vicepræsident og marketingschef hos Arla Foods.
Videre skriver Arla Foods i pressemeddelelsen, at der allerede er etableret succesfulde licenspartnerskaber inden for kategorier som is, kager og bagværk.