460.000 tuber remoulade eller 70 ton.
Så meget har Stryhns Gruppen de seneste ti måneder ifølge Børsen reduceret deres produktspild gennem projektet Graasten Go Green - et projekt, der skal bidrage til leverpostej- og pålægproducentens mål om at en reduktion af madspildet på 50 pct. inden 2030.
Og effekterne kan også mærkes ude ved forbrugerne, fortæller adm. dirketør Kristian Kornerup til avisen.
”Vi kan mærke, at forbrugerne gerne vil købe produkter fra virksomheder, der tager sit ansvar alvorligt. Vi har stadig meget at lære, så det er for tidligt at hvile på laurbærrene.”
Projektet indebærer en tilbygning til Gråsten-fabrikken, omlægning af produktionsprocesserne, en ny tankfarm på 600 kvadratmeter samt en såkaldt ”gris”, der hjælper med at skubbe al produkt ud af systemet under produktionen.
Stryhns Gruppen forventer på baggrund af resultaterne indtil nu en mindskning af produktionsspildet med 155 ton årligt.