Arla vil øge salget på store vækstmarkeder – men indtjening driller

Mellemøsten og Nordafrika er fortsat de store vækstmotorer i Arlas strategi. Og sådan skal det fortsætte for den danske koncern, der vil profitere på kendte mærker.
Smør og mælk bliver nøgleprodukter for Arla i jagten på høj vækst i Mellemøsten og Nordafrika. | Foto: Martin Thomas Ford
Smør og mælk bliver nøgleprodukter for Arla i jagten på høj vækst i Mellemøsten og Nordafrika. | Foto: Martin Thomas Ford

En stor del af Arlas fremtidige vækst skal komme i Mellemøsten og Nordafrika. Men særligt i det sydlige Afrika er den danske mejerikoncern udfordret på at tjene penge.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter