Chokoladeproducenten Tony’s Chocolonely bliver for ny kampagne med indpakning inspireret af fire kendte chokoladebarer nu sagsøgt af Milka-producenten Mondelez, skriver BBC.
Det nye design er lanceret i Østrig og Tyskland og har til formål at sætte fokus på børnearbejde i kakaoindustrien, og chokoladebaren, der indgår i Milka-søgsmålet, har indtil for nyligt haft en lilla farve lig den, Mondelez bruger på Milka-produkterne. Den er nu erstattet af en grå farve.
Mondelez ønsker ifølge BBC ikke at kommentere på igangværende retssager og dermed heller ikke denne. Selskabet bekræfter dog over for mediet, at søgsmålet mod Tony’s bunder i rettighederne til farvepaletten brugt i den nye kampagne.
”Det er praksis at beskytte værdien af vores brands, som vi har brugt over hundrede år på at bygge. Derfor giver vi udtryk for vores bekymring over for tredjeparter, når de bruget et beskyttet element i vores varemærke,” udtaler en talsmand ifølge mediet.