Mens andre måltidskasseleverandører i de seneste år har måttet lade livet som følge af stor konkurrence på det mættede, danske marked, er der fremgang på menuen for Hellofresh Nordics under den tyske Hellofresh-koncern.
Til Dagligvarehandlen fortæller adm. direktør for måltidskasseselskabets nordiske forretning, Kristian Hald, at omsætningen de seneste fire år er vokset fra 3,8 mio. kr. til 809 mio. kr. Fremgangen skyldes blandt andet aggressiv markedsføring og rabatter til nye kunder, lyder meldingen fra direktøren.
Og den positive udviklingen er fortsat ind i 2023, fortæller Kristian Hald til mediet:
”Vi har været meget tilfredse med udviklingen i 2023. Vi har arbejdet intensivt på løbende at forbedre og udvide vores produkter, så vi kan tilbyde vores kunder endnu mere af det, de efterspørger. Vi har blandt andet øget antallet af ugentlige opskrifter, man kan vælge imellem fra 18 til 33, tilføjet tillægsprodukter som desserter og frugtposter og startet cykelleveringer.”
Direktøren fortæller videre, at planen er, at man i 2024 vil udvide porteføljen yderligere.