Forbrugerrådet Tænk kritiserer Planteslagternes eget klimamærke

Forbrugerrådet Tænk kritiserer den veganske fødevareproducent for at bruge “pseudopræcise” tal, der kan forvirre forbrugeren. Planteslagterne afviser kritikken, men anerkender potentielt problem.
Planteslagterne har indført egen klimamærkning, men får kritik fra Forbrugerrådet Tænk for bl.a. at forsimple udregningen. | Foto: Pr / Planteslagterne
Planteslagterne har indført egen klimamærkning, men får kritik fra Forbrugerrådet Tænk for bl.a. at forsimple udregningen. | Foto: Pr / Planteslagterne

Mens de politiske forhandlinger om kommende klimamærke trækker i langdrag, har den plantebaserede og økologiske fødevarevirksomhed Planteslagterne taget “klimamærkningen i egne hænder.” 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Stifter Kaspar Basse startede Joe & The Juice for 20 år siden. | Foto: Gregers Tycho

Joe & The Juice er sat til salg