Madfestival er på udkig efter udstillere

Stor interesse for Food Festival i Aarhus sidst arrangementet løb af stabelen, får nu landets største madevent med omkring 30.000 gæster til at række ud til endnu flere udstillere. 
Foto: Morten Lau-nielsen
Foto: Morten Lau-nielsen

Den skærpede konkurrence om madinteresserede forbrugeres opmærksomhed driver væksten, lyder det fra direktør for Food Festival og FOOD-Aarhus, Anna Lund, som vurderer, at inflation og energikrise får fødevarebranchen til i højere grad at søge direkte kontakt med forbrugerne. 

”Den typiske Food Festival-gæst interesserer sig for mad og prioriterer stadig måltidet og den gode smagsoplevelse i husholdningsbudgettet. Det er lige præcis den type kunder, som rigtig mange virksomheder gerne vil have en stærk relation til – og det får de på Food Festival,” lyder det fra Anna Lund, som er direktør for Food Festival og FOOD-Aarhus i en pressemeddelelse.

Strategiske samarbejder

For Thisted Bryghus er det mødet med de bevidste forbrugere, der gør, at det historiske bryghus nu skal deltage i Food Festival for sjette gang, lyder det.

”Vi får flere kunder i butikken, højere kendskabsgrad til vores brand og flere ambassadører ude i landet,” siger Stefan Daugbjerg, salgschef i Thisted Bryggeri. 

Thisted Bryghus uddeler smagsprøver, fortæller om produkterne og sælger et udvalg af deres specialøl. Bryghuset samarbejder også med andre fødevarevirksomheder på pladsen. På den måde kan virksomhederne understøtte hinanden og vise festivalgæsterne, hvad produkterne kan. 

”Mange af vores samarbejdspartnere er også på Food Festival. Sidste år lavede vi et samarbejde med Weber, hvor Thisted Bryghus stod for ølmenuen til et af deres middagsarrangementer. Det giver stor værdi for os at bringe vores produkter i spil sammen med andre lækre produkter og smagsoplevelser, og der tilbyder Food Festival de helt ideelle rammer,” afslutter Stefan Daugbjerg.

Værdifuld kundeindsigt

Også for Thise Mejeri har deltagelsen i festivallen værdi. 

”Food Festival er et rigtig godt sted at møde de kvalitetsbevidste forbrugere, som vi gerne vil i dialog med. Vi møder forbrugere med en holdning til det, de spiser, og vi får mange gode snakke. Det giver os værdifuld indsigt i vores omverden og vores kunder,” siger Dorthe Lambæk Vester fra Thise Mejeri.

Thise Mejeri afprøver også nye produkter på markedet.

I alt deltager mere end 250 fødevarevirksomheder i Food Festival, som afvikles 1. til 3. september 2023. Virksomhederne kan deltage med en brancheaktiviteter, stande, indslag til scenerne, og andre tiltag.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu