Eace Gum giver los: Investerer tungt i at vinde markedsandele

Tyggegummiproducenten, der har Orkla i ryggen, lancerer ny variant og kampagneunivers, der skal sikre dem større markedsandele. 
Foto: Pr/eace Gum
Foto: Pr/eace Gum

Tyggegummistartup Eace Gum, der har Orkla i ejerkredsen, trodser krisetider og svære vilkår og investerer nu stort i at vinde markedsandele. 

Det sker gennem et nyt kampagneunivers med skuespilleren Jonathan Harboe som frontfigur, fortæller selskabet i en pressemeddelelse. 

”Man kan godt mærke, at mange virksomheder skruer ned for markedsføringen i disse dage. Vi har i stedet skruet op på max for at få endnu flere forbrugere til at få øje på vores skønne produkter. Nu må det bære eller briste,” udtaler Asbjørn Dencker.

Medstifter Ziggi Harttung siger videre om ambitionen med kampagnen: 

”Vores målsætning var at bygge et samlet og stort univers, som man kunne dykke ned i og derigennem få en tættere relation til brandet og virksomheden. Det har været lidt af en satsning – og det bliver spændende at se, hvordan det bliver mødt.” 

Kampagnen lanceres i forbindelse med, at Eace Gum sender en ny tyggegummivariant, ”White Smile”, på markedet. Den nye variant er lavet i samarbejde med tandplejeselskabet Jordan og er tilføjet fluorid og calcium karbonat. 

Eace Gum blev stiftet af Asbjørn Dencker og Ziggi Harttung i 2019. De to iværksættere har det som mål at trække mere innovation ind i kategorien og gøre tyggegummi mere funktionelt.

I 2021 købte den norske fødevarekoncern Orkla sig til 30 pct. af selskabet. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter