Danish Crown ser forbrugerændring i detailhandlen
Forbrugerne er ikke helt så vilde med hakket oksekød efter nytår.
Det skriver Danish Crown i sin markedsberetning.
”Vi kigger muligvis ind i en adfærdsændring, hvor forbrugerne kun køber det ind, som de skal bruge. Mange har måske endda slukket den store kummefryser for at spare på elregningen,” skriver Henning Sønnichsen, der er salgsdirektør i Danish Crown Beef.
Han fortæller videre, at selvom detailkæderne kan friste forbrugerne med lave kampagnepriser: ”Bliver der ikke på samme måde som tidligere købt lager blandt de almene forbrugere.”
Udover en nedgang i detailhandlen, så ser Henning Sønnichsen samme mønster i foodservice. Tendensen er dog ikke enestående for Danmark, men er spredt ud over flere af Danish Crowns markeder.
”Men selvom prisniveauet ude i butikkerne er faldet en smule i det nye år, har kunderne stadig de høje, inflationspriser frisk i erindringen.”