Danish Crown ser forbrugerændring i detailhandlen

I januar er salget af hakket oksekød faldet, skriver slagterikoncernen, der tilskriver flere faktorer til nedgangen i salget. 
Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Forbrugerne er ikke helt så vilde med hakket oksekød efter nytår.

Det skriver Danish Crown i sin markedsberetning. 

”Vi kigger muligvis ind i en adfærdsændring, hvor forbrugerne kun køber det ind, som de skal bruge. Mange har måske endda slukket den store kummefryser for at spare på elregningen,” skriver Henning Sønnichsen, der er salgsdirektør i Danish Crown Beef. 

Han fortæller videre, at selvom detailkæderne kan friste forbrugerne med lave kampagnepriser: ”Bliver der ikke på samme måde som tidligere købt lager blandt de almene forbrugere.”

Udover en nedgang i detailhandlen, så ser Henning Sønnichsen samme mønster i foodservice. Tendensen er dog ikke enestående for Danmark, men er spredt ud over flere af Danish Crowns markeder. 

”Men selvom prisniveauet ude i butikkerne er faldet en smule i det nye år, har kunderne stadig de høje, inflationspriser frisk i erindringen.”

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

”Hvis for eksempel der er en pose chips på hylden, der lige pludselig står til 28 kr., så kigger man nok lige og siger, der er en anden her til 11 kr., så tager jeg den. Hele det skifte er ret markant lige nu,” lyder det fra Henrik Burkdal, der er adm. direktør i Rema 1000. | Foto: Brian Karmark

Rema-topchef: "Vores koncept passer til tiden"

For abonnenter