Ild Pizza taber kamp mod ombudsmanden for at afvise kontant betaling

En kunde klagede til Forbrugerombudsmanden og fik medhold i, at den jyske pizzakæde ikke må afvise betaling i sedler og mønter, skriver mediet Erhvervplus.
Foto: Marie Ravn/JPA
Foto: Marie Ravn/JPA

Ideen med pizzakæden Ild Pizza var fra begyndelsen, at man bestilte og betalte online og selv hentede sin pizza for at omgå det, ejeren af kæden kalder unødig administration som kasserapporter.

Det gør 95 pct. af kunderne ifølge ejeren Anders Grønborg, men nu har pizzakædestifteren tabt en i forvejen anket sag hos Forbrugerombudsmanden og skal igang med en ny bogføring. Det skriver onlinemediet Erhvervplus.dk.

”Vi skal rundt, indsamle, tælle op og bogføre pengene. Det er en lidt tung proces, siger Anders Grønborg, der kalder omkostningen for at overholde reglerne for ”betydelig”.

Ild Pizza driver 13 pizza-restauranter i hovedsageligt Øst- og Midtjylland.

Underskuddet vokser i vækstambitiøs pizzakæde

Stifter bliver direktør i en af Danmarks største pizzakæder

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter