Den 19. september kan Arla Foods byde velkommen til en ny kommunikationdirektør med 13 års erfaring fra en af landets allerstørste virksomheder.
Det bliver den 42-årige Roar Rude Trangbæk fra Grindsted, som kommer fra en lang karriere i Lego, hvor han har arbejdet stort set hele sin karriere. Han startede hos Lego i 2009 som kommunikationsmanager og skifter nu fra stillingen som kommunikationsdirektør i Lego, som han har haft i næsten tre år.
I Lego har Roar Rude Trangbæk blandt andet været med til at sikre, at virksomheden gentagne gange har ligget i toppen af listen, når Berlingske kårer det bedste image i dansk erhvervsliv.
“Vi er meget glade for at kunne byde Roar velkommen til Arla Danmark, og vi ser frem til at arbejde sammen om at styrke vores i forvejen stærke kommunikationsindsats,” siger Helle M. Petersen, der er landedirektør for Arla i Danmark.
”Vi har hentet en profil ind med stor erfaring inden for strategisk virksomheds- og forbrugerkommunikation, og Roar er den helt rette til at rådgive os i de opgaver, muligheder og udfordringer, vi står over for i Danmark.”
”Roar bringer en professionalisme, grundighed og ikke mindst kendskab til at drive en global forretning med stærk forankring i Danmark med sig,” fortsætter hun.
Kommunikationsbureau henter ny partner hos Arla
Roar Rude Trangbæk er uddannet fra Journalisthøjskolen i Aarhus. Han erstatter Kasper Ibsen Beck, der efter næsten ti år i Arla tidligere på året sagde farvel til koncernen for at vende tilbage til kommunikationsbureauet Radius, hvor han tidligere har været.
Også Åse Andersson stoppede efter fem år som pressechef i Arla-koncernen i august for at blive kommunikationsdirektør i Jysk.
(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie AgriWatch.)
Jysk henter ny kommunikationschef hos Arla