Kontrakten er underskrevet, så Royal Unibrew fortsætter fra årsskiftet som agentur-indehaver af snackmærkerne Lay’s, Bugles og Doritos i Danmark.
Som noget nyt omfatter aftalen dog ikke kun en forlængelse af den eksisterende aftale i Danmark, men betyder også, at Royal Unibrew får ansvaret for at bringe snackmærkerne ud til detailbutikker og restauranter i de nordiske lande.
Det skriver bryggeriet i en pressemeddelse.
”Vi er stolte af vores langvarige samarbejde med Pepsico og den rejse, vi sammen har været på for at styrke Lay’s, Bugles og Doritos’ samlede position i chips- og snackskategorien,” fortæller direktør for Royal Unibrew Danmark, Kasper Ryttersgaard Jacobsen, i pressemeddelelsen:
”I dag er vi nummer to i kategorien – en position, som i høj grad er et resultat af vores eksponering af snacksmærkerne i samspil med vores brede portefølje af drikkevarer. Vi glæder os over, at samarbejdet forlænges, så vi kan blive ved med at skabe værdi for vores kunder og forbrugere gennem salg af komplementære produkter som snacks og drikkevarer,” lyder det videre.
Også Pepsicos administrerende direktør for den nordeuropæiske franchise, Anders B. Pedersen, er begejstret:
”Royal Unibrew har i mange år været en succesfuld partner for Pepsico, og de har kontinuerligt bevist, at de kan levere år efter år. Hvad enten det er på drikkevarer eller snacks. Sammen har vi taget Pepsi Max til Danmarks største sodavand og vores snacks-position til nummer to i Danmark. Den solide position som nummer to i Danmark er et resultat af Royal Unibrews stærke distributionsevne og matchet mellem deres samlede portefølje af drikkevarer og vores snacksmærker,” udtaler han.
Udover Danmark får Royal Unibrew også ansvar for salg, distribution og trade marketing i Sverige, Norge, Finland, Grønland og Færøerne.
Royal Unibrews canadiske opkøb får vigtig international rolle
Royal Unibrew vokser efter ”meget stærk” genåbning
Royal Unibrew forudser ændringer i forbrugernes adfærd: ”Vi skal være på tæerne”